21 Şubat 2015 Cumartesi

EMPRESS Kİ / 2013-2014

ONLARIN AŞKI ""'YDİ



Merhaba !
Uzun süredir aklımdaydı "Empress Ki" yazısını yazmak istiyordum hatta birkaç kere yazmaya çalıştım. Gerçekten çok çok çok severek izlediğim iki-üç günde 38 bölümünü izlediğim harika bir diziydi "Empress Ki" ... 51 bölüm olmasına rağmen her bölümü merakla ve ilgiyle izledim . Genel olarak izleyen herkes beğenmişti yorumlara göre .



Dizinin senaryo okumasından oyuncular.


Basın toplantısından Ha Ji-Won& Joo Jin-Mo



Dizinin basın toplantısından... 


Neyse gelelim diziye ; 



KONU:

Dizi, Cengiz Han'ın kurduğu Yuan Hanedanlığına 37 yıl hükümranlık eden 'Demir Leydi' imparatoriçe Gi ile ilgilidir.Goryeo, Kore'de doğan fakat Yuan İmparatorluğunda yaşayan ve imparatoriçe mevkisine yükselen, İmparatoriçe Ki'nin sevgisini ve mücadelesini anlatıyor . 



Yönetmen : Han Hee 
Senaryo: Jang Young-Cheol , Jung Kyung-Sun
Bölüm : 51
Tür: Tarihi , Romantik






OYUNCULAR :


Öncelikle kadro süper ve çok kaliteli.


Seung Nyang - Empress Ki / Ha Ji-Won


Anne ve babasını kaybeder. Ta Hwan'dan intikam almak ister.İlk başlarda Wang Yoo'ya olan sevgisini aşk zannetse de zamanla kalbinde Ta Hwan'ın da olduğunu fark eder.


Togon -Ta Hwan / Ji Chang-Wook


Yuan İmparatorudur. Togon, Yuan İmparatoru Mingzong'un ilk oğludur ama onun küçük kardeşi imparator olur ve o Goryeo'ya sürgünde gönderilir. Birçok zorluklar yaşar.Ama tahta oturur ve İmparator olur. Seung Nyang'a aşıktır.


Wang Yoo / Joo Jin-Mo

 Goryeo kralıdır. Seung Nyang'a aşıktır. 


                     Tanasili -Danashiri / Baek Jin-Hee 



El Temur'un kızıdır.Bu yüzden de Ta Hwan ile evlenir.Ama  Wang Yoo'ya aşıktır.


                           Toqta - Tal Tal / Jin Yi-Han

Başarılı biridir. Seung Nyang'a aşıktır. 


Replikler : 






                                 Tespitin böylesi :) 



                    Tehdit , sevgi ne derseniz deyin . :)  



                              Sevginin böylesi ... 




                                   Sevgi budur işte ... 



Togon daha ne yapsın ? 



Hayaller farklı , Gerçekler farklı ...



                           Togon'un Tanasili'ye sevgisizliği ... 



                           Tal Tal ... 





Özetlersem KONU;

Dizimiz bu sahneyle açılış yapıyor.Seung Nyang çoktan "Empress Ki" olmuş.Wang Yoo ise ülkesine dönmeye hazırlanırken biz geçmişte hüzünlü,tehlikeli,acılarla dolu bir yolculuğu izlemeye başlıyoruz.


Dizinin sürükleyiciliği hakimiyetine girip peş peşe bölümleri izlemek için vaktiniz varsa izleyin ! Benden uyarması :)





Seung-Nyang ilk başlarda bir K-Drama klasiği olan erkek kılığındadır.Bu sırada eski Kral ile tanışır.Kral ile iyi anlaşan Seung-Nyang bir görev ile Ta-Hwan'ı korur.



Bu sırada Wang-Yoo Seung-Nyang'a bir şeyler hissettiğini anlar.Ta Hwan'ın yalan söylemesi üzerine Seung-Nyang intikam peşine düşer.


Saraya cariye olarak giren Seung-Nyang 'ın amacı Ta-Hwan'ı öldürmektir.




Wang Yoo ise Nyang'a mutlaka yaşaması gerektiğini söyler ve El Temur, Wang Yoo'nun ölmesi için onu tehlikeli bir bölgeye gönderir.



Nyang yaşadığı onca acıya ,gördüğü onca kötülüğe rağmen "Empress Ki" olur.


Ve Ta-Hwan ile arasında sağlamlaşan bir sevgi oluşur.Tabi minnettarlık arasında gelip giden bir sevgi ...



Ta Hwan,yavaş yavaş korkusunu bir kenara bırakır.Ve "Empress Ki" 'sini korumak adına zehirli okların önüne atlar,birilerini öldürür,acısını çeker,acı çektirir ama Nyang'a olan sevgisi her seferinde daha da artar.


Ta Hwan'ın Tanasili tutumuna üzülsem de Tanasili bence tatlıydı.Özelikle Wang Yoo ile olan sahneleri beni derinden etkilemiştir.



Tanasili yaptığı kötülüklerle sizi sinir etse de Baek Jin-Hee mükemmel oyunculuğuyla kendine hayran bırakacak.




Anne babasının ölümünü seyreden , intikam almaya karar veren Seung-Nyang... 


El Temur'un gölgesinden dahi korkan İmparator Ta-Hwan...


İçindeki kötülüğe söz geçiremeyen Tanasili ve ailesi...


Ne olursa olsun sevdiği kadına yardım eden Kral Wang Yoo...


Bilgisiyle herkesin bir adım ilerisinde duran Tal Tal...



 Aşk çakışır bazen... Ama bu dizide ne kadar öyle de gözükse her birinin aşkı farklıydı Nyang'a ya da "Empress Ki"'ye...



Biri ilk kez ona güvendiği için aşık oldu...

Diğeri ondaki cesarete aşık oldu...

Öteki nefretiyle aşkını birbirine katınca aşık oldu...

Öbürü ona bakarken aşık oldu...

GİF:






























                                KİMLER İZLESİN?    



Ji Chang-Wook yani "Healer" olsun diyenler;




Aşk için fedakarlık yapıp acı çeken karakterler olsaydı diyenler;     




Uzun bir dizi olsun hemde tarihi diyenler;


Kraliçeler , Krallar,İmparatorlar olsun diyenler;




Zorla evlenen birileri olsun diyenler;




"Belalı Aşk"(Thorn Love) olsun diyenler;






Tatlı,yakışıklı üçüncü adam da olsaydı diyenler;




Başrol kızımız güçlü mü güçlü olsun diyenler;




Kötü kızda eksik olmasın diyenler;




Ekipçe tatlı olsun diyenler;




Eğlence ve aşk bir arada, arada da olsa karşımıza çıksın diyenler;



Saray modasını takip etmek isteyenler;



Diziye doyamadım bir de reklam filmi çeksinler diyenler;




Dergi çekimleri de yapsınlar da yan yana yüzlerini görelim diyenler;


OST ;



4men - Thorn Love 





Main Theme 



                                     Zia - The Day


                        

                       Park Wan-Kyu - Wind Breeze


                                Kim Junsu - I Love You 



                              Soyu (Sistar) - Just Once




                     Ji Chang-Wook - To The Butterfly



Evet uzun lafın kısası gerçekten çok güzel bir dizi mutlaka izleyin!!
Diziyi mutlaka İZLEYİN İZLETTİRİN!!!


Başka bir yazıda görüşürüz...

18 yorum:

  1. Merhaba bir sey sorcam acaba Togon -Ta Hwan dizinin sonunda ölüyomu?

    YanıtlaSil
  2. Saçma olmuş hep inparator övülmüş ki kızın sevgisini wang yoo kadar haketmiyo bile. Tipine bakıp yorumluyo herkes ama wang yoo gibi seven zor bulunurr

    YanıtlaSil
  3. Ne bilim ya kıyafetler hoşuma gidemedi bir türlü, klişe desen denizde balık misali, e hadi kız hangi erkeği seçecek merakiyla izlesem desem zaten en başta veriyor ki ben o çocuktan bir türlü hoşlanmadım, Koryo kralı bitaneydi, e oda olmayınca dizi eziyete döndü. Ben en azından böyle düşünüyorum. 😒😒

    YanıtlaSil
  4. Bune ya kız geceyi birlikte gecirdi devrik kralla nasıl sınır oldum yaaw adamı bi ben sevmiyorum galiba yahu 😒😒

    YanıtlaSil
  5. Empereski dızi oyuncularının TURKEY dızisi Dırılış Ertugrul dizisinde oynamasını ısterim

    YanıtlaSil
  6. Keşke Koryo Kralı ile evlenseydi. Diziye bir başladım istesem de bırakamıyorum. Son bölümü en başta verdikleri için üzüldüm, gerçekten de Koryo Kralı gibi seven zor bulunurdu.

    YanıtlaSil
  7. Koryo kralını sevmedim niyeyse
    Daha çok togonu sevdim adamın tipi var

    YanıtlaSil
  8. Bu diziye başladıgım güne lanet olsun aklımdan cıkmıyo o dehşet anlar son sahne ya ben ne yapacam ya sanki beni dipsiz bir kuyuya atmış gibi oldu bu dizi şuan lar cok mutsuzum sonu bari iyi mutlu olsaydı be

    YanıtlaSil
  9. Dizi tarihi olarak müthiş gerçekten oyuncularda harika oynuyor.

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir yapımdı. 3-4 günde tamamını izledim. Aklımda kalan ve beni tek etkileyen karakter Tal Tal oldu. Bir de onun nyang a olan kendine bile itiraf edemediği aşkı.

    YanıtlaSil
  11. İzlediğim en güzel Kore dizilerinden bitanesiii ama dizide Tal Tal karakterini çok beğendim Kuğul bilgili ve de en çok üzüldüğüm biri

    YanıtlaSil
  12. burada gerçekten seven iki insan var bunlardan biri Kİ değil çünkü o sevemez halde ancak sadakatte bulunabilirdi onu da beceremedi imparatora onun emrindeyken sadık olamadı wang yo platonik bir aşk hatta onunki aşk bile değil o ülkesine duydugu acıyı aşka yordu, belkide aşkından aldıgı güçle yaşadı mücadele etti ama onu hep sevdi ben WANG YO nun aşkını kendime daha yakışık buluyorum, ama dizide Kİ nin İmparatorun olması gerekiyordu, imparator saflıgı ve sadakati ile onu haketti,

    YanıtlaSil
  13. Ben wangyu onun ölümünde çok ağladım ama film çok güzel.normalde korelilerin hic sevmem ama bu filmi farklı bir seviyorum .keşke togan olseydi seun yang da wanyu ile evlenseydi.Ben wangyu ya aşık oldum😍

    YanıtlaSil
  14. Wang yoo birtane ya, onun olmesine cok uzuldum.Bence en cok o nyangi hakketmisdi

    YanıtlaSil
  15. Cok sevdim sunyang ♥️ vang yoo

    YanıtlaSil
  16. Vang yoo gibi sevgilim var ama öldu benim ucun

    YanıtlaSil